Alla inlägg under december 2013

Av ilonis - 22 december 2013 21:26

Nu är det klart. Pontan har flyttat in, så skönt.  Det blev över förväntan. Tack Nisse för hjälpen med golvet!  Blev hur bra som helst. Passade också på att lägga laminatgolv i garderoberna, blev som nya. vi ska också möblera lite till. Tv och fåtöljer ska vi komplettera med. Nu får målar mössan och glasögonen vila till efter nyår, då börjar nästa projekt. Vad det är får bli en överraskning. Ha de´gott :)      

Av ilonis - 11 december 2013 20:50

Måste bara lägga upp en bild på mitt underbara "fixarlag" som tagit tag i min trädgård och turat till tippen var och varannan dag. Andra bilden är en värmeväxlare som har styrt golvvärmen som finns i huset anno -53. Den sitter i taket i korridoren i källaren med instruktionbok. Sitter med stora bultar..mmm tåls att fundera på vad händer om den ska tas bort. Den tredje bilden är en helt udda vedpanna. Jag tycker den ser ut som en"" Barbapappa raket" :). Fantastiskt vacker och orginell. Funderar om man skulle kunna använda den till något annat, när den åker ut. Gärna tips på det. Ha de gott :)      

Av ilonis - 5 december 2013 20:48

Igår började jag och goa vännen att tapetsera fondväggen. Blev super. Sen av bara farten så satte vi upp två väggar till. När jag ikväll kommer hem från jobbet är rummet klart!! Min familj och vänner har verkligen ställt upp och hjälpt mig när jag behövt hjälp och lika många gånger har de gjort saker som jag inte insett att jag behöver hjälp med. I min värld är det värt hur mycket som helst,       så tacksam. Rummet blev verkligen toppen. På sista bilden syns det gamla golvet som sonen blev glad över att det skulle bytas. Jag hade först tänkt att det var lite coolt och skulle behålla det. Men att hitta tapeter till det golvet var helt omöjligt. Ha de´gott :) 

Av ilonis - 1 december 2013 21:17

Advent denna härliga tid av ljus o värme. Det ska nog bli jul här också. Så här tidigt har jag aldrig satt in granen och tomten brukar inte få komma fram förrän dagarna innan julafton. Hoppas ni alla haft en härlig advent. Ha det gott :)      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards