Alla inlägg under juni 2014

Av ilonis - 16 juni 2014 23:12

Nu är infarten klar, puhh!! Vilket slit det var, då gjorde jag själv inte det tyngsta jobbet. Tur man har vänner som hjälper till. Grunden fick också sig en skvätt färg. Bytte från grönt till mörktgrått. Nu är ju frågan om fönsterna ska byta färg också. De är nu vita och så fall målas gråa? Får nog ta mig en funderare på det. De är i helt ok skick så det är ingen panik. Måste färdig ställa grunden först, just nu är två sidor gjorda. Annars ser det snart ut som "villa villerkulla" . Möblerna kom idag. Jippi, blev hur bra som helst. Den är redan invigd med jordgubbar och glass av käre bror med familj, älskade mamsen, kära syrran o goa Johan. Yngste sonen och flickvännen gjorde ett kanonjobb med ihopsättningen.

          Ha de´gott och va´ rädda om varandra :)  

Av ilonis - 15 juni 2014 00:23

Gymkort är helt överskattat. Hade tänkt mig en lugn eftermiddag efter jobbet, men ack vad jag bedrog mig. Fick oväntad hjälp med att köra hem singel till min infart. Så det var bara att spotta i nävarna och på med jobbarkläderna. Vi körde hem fem bilsläp med grus med allt vad det innebär. Lasta på, köra, lasta av och kratta. Förarbete med att gräva bort en kompost, städa ur carporten och bygga en kant runt av kullersten. Ska bryta av en kraftig gren, vet inte hur jag lyckas men när den knäcks far den upp och slår mig i bakhuvet. Tur man har träskalle annars hade man väl svimmat. En helt normal lördagskväll hemma hos mig, som en kompis uttryckte det en kväll han ringde och undrade vad jag gjorde, och då målade jag bara tvättstugan :) .Undra vad han sagt om detta ? Helt frisk är man nog inte. Får satsa på gymmet en annan dag imorgon behövs nog vila, hmm eller vi kanske kör resterande tre släp. Vi får se! Ha de´gott :)

Av ilonis - 11 juni 2014 20:51

Hej mina vänner!

Nu har min spiskasett installerats. Nästan bara nästan att man längtar till vintern då man kan använda den. Nu är ju inte helt rätt årstid. Något att längta till. Som ni ser var jag ju bara tvungen att testa är dock lite osäker på hur det funkar men det löser sig. Hoppas kunna ta vara på björkarna, som ska jag ska försöka få ner till hösten. De är gigantiska så där har jag ved i flera år känns det som. Fick besked från ikea idag att på måndag kommer mina nya möbler till altanen, spännande! Undrar om det blir så som jag tänkt, hmm. Ha de´gott :)    

Av ilonis - 8 juni 2014 21:27

Lite inspiration från min vildvuxna tomt. Just nu härjar sniglarna för fullt och någon form av ohyra på buskar och träd. Måste nog se över rosorna  innan det landar där oxå. Jag visste inte vilken färg det var på rodedendronbuskarna eller clematisen( ehh, är lite osäker på stavningen men ni fattar). Som ni ser så var den lila, jag hoppades på gul. Ha de´gott :)

           

Av ilonis - 6 juni 2014 21:50

Är väldigt nöjd med min altan som fått ny färg på golv och sarg. Innan var den grön och nu grå. Har även lagat ett par sprickor och rensat avrinningen för regnvattnet. Väntar på de nya möblerna från Ikea. De skulle kommit förra veckan men är försenade. Typiskt, det får duga med de vita plastmöblerna så länge.Ha de´gott :)

.        

Av ilonis - 4 juni 2014 09:05

            Nu börjar min källare att ta form. Mitt syrum är nu klart. Ha de´gott :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards