Alla inlägg under september 2014

Av ilonis - 5 september 2014 22:30

För ett par veckor sedan var jag med om en häftig upplevelse på många olika sätt.

I början av året fick jag i brevlådan en inbjudan från min syssling att fira sitt tennbröllop med sin underbara fru så klart, släkt och vänner. Festligheterna skulle äga rum på Bäckskogs slott, fredag till söndag. Helgen skulle gå i historiens tecken. Min mamma och jag packade tåliga kläder och partystassen.

Vi anländer fredag kväll och blir varmt välkomna med grillbuffe och massor av trevliga människor i underbar slottsmiljö. Det är fest hela natten, de passar på att umgås med vänner, eftersom de bor i Stockholm.

Mamma och jag bor i ett av annexen slottet är reserverat för brudparet, föräldrar, syskon och vittnen.

Lördagen ägnas åt olika aktiviteter, vi är uppdelade i två grupper som vi själva valt. I en syr vi ett bonad, där alla får skapa fritt. Det var så roligt och alla pratade och inspirerade varandra. Det skapar vi i stället för present, helt unikt. Den andra gruppen får prova på olika skjutvapen och tävlar i lag. Alla barn har också fått i uppdrag med ledare att skapa en mobil, av sugrör, glitterpapper, knappar och annat plock. Den blev superfin.

Efter det dukades det upp en härlig lunch i stallet, sen var det dags för skådespel i slottsparken. Vi fick en historielektion av de småländska karolinerna. Vi bara gapade. De hade tidsenlig klädsel, sköt kanon och en uppbyggd by. Där vi fick spatsera runt och fråga, undersöka och prova olika saker. Så spännande.

På kvällen blev barnen omhändertagna av barnvakter. De hade nog en rolig kväll, de sprudlade.

Vi vuxna mötte upp på slottsgården i våra fina partykläder och skålade i champange. En toastmaster lotsade oss genom hela trerättersmiddagen. Som innehöll tal, god mat och massor av intressanta samtal med helt nya människor.Toastmastern hade satt ihop en berättelse om Annika och Magnus liv, som var otroligt roligt och fick en stor applåd. Han hade Hans Villnius berättar röst och använde olika kändis röster till olika personer i familjen. Kan berätta det att han var ståuppare. Men kommer inte ihåg vad han hette.

Middagens final var Annikas tal till Magnus, så fantastiskt vackert, inte ett öga var torrt. Mina bara sprutade, undrar om man någon gång kommer att få höra en sådan kärleksförklaring. Så vackert det var.

Sen festade vi i stallet hela natten till orkester och öppen bar! Mamma och jag gav upp vid ett tiden, då hade jag fått upp mamma på dansgolvet till Håkan Hellströms "Kom igen Lena" och vi hunnit äta vårrullar till nattamat.

Söndagen intog vi en underbar frukostlunch tillsammans, sen var det dag att tacka och åka hem.

Annika och Magnus ni är fantastiska. Alla kände sig delaktiga, vi var dock uppåt en femtiopersoner. Ni hann med alla och att ni ville dela er tioåriga bröllpsdag med alla oss.

Önskar detta par all lycka i framtiden. Jag är oerhört tacksam att jag fick vara med.

Ha de´gott :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards